over MB ontwerpt

My photo
Met de naam 'MB ontwerpt' heb ik uiting willen geven aan mijn ambitie in de grafische richting. Het is voor mij meer geworden dan vrije tijdsbesteding. 'MB ontwerpt' is als het ware een uitroep van enthousiasme en soms nog van verbazing: "hoera, Marjan ontwerpt!" Sinds december 2005 krijgt mijn weblog vorm en kleur. Wanneer je klikt op een afbeelding zie je in veel gevallen een wat grotere versie. Wil je meer zien, ga dan naar het archief, onderaan de pagina of klik rechts beneden op 'older posts'. Daar vind je ook links naar weblogs van anderen, bijvoorbeeld die van mijn partner, Wout. Voel je vrij om opmerkingen te plaatsen bij de posts. Dat doe je door onder de post op 'comments' te klikken. Ook kun je hier opmerkingen van anderen lezen. Kijk op je gemak rond en... ik zou het leuk vinden als je nog eens terug komt!

20.4.07

Promotielabels

Van Marabu Benelux kreeg ik medio maart 2007 de opdracht om vijf 'schap-wippertjes' te ontwerpen. Dat gaat natuurlijk niet zonder goede briefing, want van een schap-wippertje had ik nog niet eerder gehoord. Jij wel?
Gaandeweg het proces heeft het schap-wippertje in de communicatie met de opdrachtgever een ware naamsverandering ondergaan. Op zoek naar een wat meer serieuze benaming passeerde een aantal namen de revu: wobbler, reclamekaartje en tenslotte werd het: een promotielabel.
Tja, maar eigenlijk dekt het schap-wippertje de lading het beste...

Ben je nieuwsgierig geworden naar deze uitdagende opdracht?
In supermarkten prijst men producten regelmatig extra aan door aan het schap een plastic strip te bevestigen, waaraan een kaartje bungelt. Op dat vrolijk bungelende kaartje staat dan de speciale aanbieding: dat is dus het schap-wippertje.

De opdracht luidde: ontwerp vijf catching, maar eenvoudige kaartjes, waarop de prijsactie snel duidelijk wordt.
Formaat 90X115 mm.
Het fotomateriaal is door de opdrachtgever beschikbaar gesteld.




De eerste drie kaartjes hebben betrekking op producten die vooral op de hobby- en knutselmarkt erg in trek zijn. Klik maar eens op de titel van dit bericht om naar de website van Marabu te gaan. Daar zie je hoe je je helemaal kunt uitleven met painters, funliners en acrylverf, bijvoorbeeld om textiel, papier, hout, glas en gips te decoreren.

Met name in de kunstenaarswereld is Schmincke een bekende naam; dè naam voor de betere aquarelverf en het betere pastelkrijt. De uil maakt deel uit van het bedrijfslogo van Schmincke.


1 comment:

Anonymous said...

Hallo Marjan,

Een berichtje van een oude (letterlijk en figuurlijk) bekende. Afgelopen weekend trof ik je ouders bij een soort reunie-avondje bij Paula Jansen en ik hoorde er alles over je nieuwe carriere. Nieuwsgierig als ik was en ben gebleven, moest ik natuurlijk even je website bekijken en... complimenten, het ziet er allemaal heel leuk uit. Wat een lef, ik ben trots op je.

Heel veel groeten en misschien komen we elkaar nog eens tegen in het vak. Ik werk inmiddels weer in Sittard, bij Houx Digiprint, maar ik hoorde dat je al een vaste drukker hebt. Mocht je die ooit moe zijn, schroom niet.

Tot ziens
Francine Schoenmakers
(ex-collega van je moeder)
(schoonzusje van May)

archief

eXTReMe Tracker