over MB ontwerpt

My photo
Met de naam 'MB ontwerpt' heb ik uiting willen geven aan mijn ambitie in de grafische richting. Het is voor mij meer geworden dan vrije tijdsbesteding. 'MB ontwerpt' is als het ware een uitroep van enthousiasme en soms nog van verbazing: "hoera, Marjan ontwerpt!" Sinds december 2005 krijgt mijn weblog vorm en kleur. Wanneer je klikt op een afbeelding zie je in veel gevallen een wat grotere versie. Wil je meer zien, ga dan naar het archief, onderaan de pagina of klik rechts beneden op 'older posts'. Daar vind je ook links naar weblogs van anderen, bijvoorbeeld die van mijn partner, Wout. Voel je vrij om opmerkingen te plaatsen bij de posts. Dat doe je door onder de post op 'comments' te klikken. Ook kun je hier opmerkingen van anderen lezen. Kijk op je gemak rond en... ik zou het leuk vinden als je nog eens terug komt!

1.1.07

menukaart Tapasbuffet

Op 31 december heb ik de respectabele leeftijd van 35 jaar bereikt; een mooie gelegenheid, dacht ik zo, voor een goed feest. Aangezien 31 december geen handige avond is voor een verjaardag, vond de party op 30 december plaats.

Het feestrecept gaat verder als volgt.
'Men neme': circa 20 vrienden, een kok, een bier tap voor thuisgebruik en de nodige flessen witte en rode wijn. Deze ingredienten voeg je samen: de kok vraag je of hij oneindig veel lekkere Spaanse hapjes zou willen bereiden en je vrienden vraag je vooral om thuis niet te eten, voordat ze naar je feest komen.
Dan zijn de belangrijkste zaken geregeld.

Je verbouwt vervolgens je woonkamer, zodat er in het midden een Stehtisch (een van de gezelligste Duitse woorden die ik ken) kan worden neergezet. Een handige vader fikst zo'n tafel in een handomdraai (of je huurt 'm bij een slijterij). Zo'n partytafel op leunhoogte is ideaal, vooral als je gasten in de late uurtjes niet meer zo stabiel op hun benen staan. En verder heb je nog een lange tafel nodig, waarop het Tapasbuffet kan worden geserveerd.

Succes verzekerd! Wil je een paar foto's zien van het geweldige Tapasbuffet? Kijk dan op de blog van de kok, Rens Veugen (thuisuiteten.blogspot.com of klik op de titel van deze post).
Een echte aanrader; het eten smaakt heerlijk, het buffet ziet er bijzonder mooi verzorgd uit en als gastvrouw heb je er zelf geen omkijken naar. Rens zorgt voor alles, ook tijdens de avond, waardoor je volop kan genieten en niet loopt te stressen op je eigen feestje. Het werd een super avondje!

Ik maakte zelf het menukaartje (op A5-formaat) in de vorm van een drieslagfoldertje. Het was een drie-gangen Tapasbuffet, dus elke gang kreeg een eigen bladzijde. Voorop staat een bewerkte versie van het visitekaartje van kok Rens, dat enkele jaren geleden is ontworpen door Wout. De gedekte tafel van het visitekaartje heb ik als illustratie gebruikt op de binnenzijde van de menukaart.




NB: de gerechten, waarvan ik de Spaanse naam niet wist, heb ik met een woordenboek vertaald. Dat levert voor een Spanjaard vast zeer bedenkelijke benamingen op. Zo heb ik kruidenboter 'verspaanst' in manteca espacia en zijn rollo de salmon con aguacate camaron zalmrolletjes, gevuld met een grote garnaal en avocado. Datil con jamon zijn gebakken rolletjes Serranoham gevuld met dadels.

No comments:

archief

eXTReMe Tracker