Bij het ontwerp van het logo ben ik uitgegaan van: huid, lichaam en frisheid. Dat is in grote lijnen mijn eigen associatie bij een schoonheidssalon en een schoonheidsbehandeling. Daarnaast wilde ik dat het logo past bij 'de persoon Carla'. Dat betekent: wel sierlijk, maar niet te veel tierelantijnen en eerder wat bescheiden en ingetogen, dan extravert en opvallend.
In het eindontwerp speelt het silhouet van een lichaam een belangrijke rol. Carla verzorgt namelijk niet alleen het gezicht, maar ook het hele lichaam.
Het lettertype Scriptina heb ik gebruikt voor de naam Carla omdat het een sierlijk en stijlvol lettertype is, met een moderne, niet te chique uitstraling. Voor het lettertype van 'schoonheidssalon' heb ik de Verdana gebruikt, wijd gespatieerd. Het is een prettig leesbaar en vriendelijk ogend lettertype.
Ook voor platte tekst is de Verdana erg geschikt.
Wat betreft kleurgebruik heb ik gezocht naar een heldere huidskleur voor het silhouet en een frisse kleur blauw voor de letters. Blauw is de kleur van water en van frisheid, dus dat vind ik goed passen bij de verfrissing, de oppepper die een schoonheidsbehandeling geeft.
Om dat laatste te benadrukken heb ik in de toepassingen een foto toegevoegd van waterdruppels op een blad, waarvan de nerven goed zichtbaar zijn. Het is een foto van een Hostablad uit eigen tuin, waarop ik extra waterdruppels sprenkelde. De nerven van een blad weerspiegelen de lijnen van de huid.
Het logo:

Het logo in combinatie met afbeelding waterdruppels/blad:

Het visitekaartje, afsprakenkaartje, analysekaart en cadeaubon zijn geprint op stevig, off-white papier met een glossy voorzijde en matte binnenzijde. (De matte binnenzijde is uitermate geschikt om te beschrijven.)

1 comment:
hallo,
ik heb even een vraagje.
waar hebben jullie dat mooie papier kunnen aanschaffen?
het ziet er goed uit.
ik ben mij zelf ook erg aan het verdiepen in een logo met bijpassende bonnen etc.
ik hoop snel van u te horen.
evt. kunnen we mailen daisii__x@hotmail.com
met vriendelijke groeten daisy
Post a Comment