over MB ontwerpt

My photo
Met de naam 'MB ontwerpt' heb ik uiting willen geven aan mijn ambitie in de grafische richting. Het is voor mij meer geworden dan vrije tijdsbesteding. 'MB ontwerpt' is als het ware een uitroep van enthousiasme en soms nog van verbazing: "hoera, Marjan ontwerpt!" Sinds december 2005 krijgt mijn weblog vorm en kleur. Wanneer je klikt op een afbeelding zie je in veel gevallen een wat grotere versie. Wil je meer zien, ga dan naar het archief, onderaan de pagina of klik rechts beneden op 'older posts'. Daar vind je ook links naar weblogs van anderen, bijvoorbeeld die van mijn partner, Wout. Voel je vrij om opmerkingen te plaatsen bij de posts. Dat doe je door onder de post op 'comments' te klikken. Ook kun je hier opmerkingen van anderen lezen. Kijk op je gemak rond en... ik zou het leuk vinden als je nog eens terug komt!

29.1.06

Tassenontwerp Kruidvat

Kruidvat -die drogisterij dus, die zich de laatste tijd vooral toelegt op de verkoop van huishoudelijke apparaten, de complete werken van Johann Sebastian Bach en het verstrekken van financieel krediet- bestaat 30 jaar.
In de reclamefolder stond in de zomer van 2005 dat er voor deze gelegenheid een bijzondere wedstrijd werd uitgeschreven: de tassenontwerpwedstrijd.
Er kon niet alleen een geldbedrag van 1000 euro mee worden gewonnen, ook zou het winnende ontwerp in productie worden genomen. Alle kleuren, materialen en technieken mochten gebruikt worden. Alleen het formaat werd voorgeschreven.
Een leuke uitdaging dus en ik ging aan de slag. Het resultaat: tas 'waardebon' en tas 'hand-op-de-knip'.

Tas 'waardebon':


Toelichting bij tas 'waardebon':
Kruidvat viert haar 30-jarig bestaan. Dat wordt uitbundig gevierd. Dertig jaar waarin het assortiment, volgens mij, als maar meer gevarieerd is geworden en de aanbiedingen steeds gekker worden! Kruidvat is een begrip geworden; een walhalla voor mensen die graag op koopjesjacht gaan!
Heel typerend voor de voordeelkrant zijn de waardebonnen. De waardebon staat voor korting, voor leuke voordeeltjes. Daarvoor komen mensen naar de winkel. Dat is de reden dat ik de waardebon als uitgangspunt heb genomen voor dit ontwerp. Het zijn 30 waardebonnen, die staan voor 30 jaar voordeel.
De slogan "Steeds verrassend, altijd voordelig!" sluit perfect aan bij het imago van Kruidvat en mag daarom op de draagtas niet ontbreken. Verder is het een uitbundig, feestelijk ontwerp, waar het 30-jarige bestaan centraal staat.

Tas 'hand-op-de-knip':


Toelichting bij tas 'hand-op-de-knip':
Kopers bij Kruidvat zijn prijsbewust, vandaar de titel 'hand-op-de-knip'. Het zijn mensen die er plezier in hebben om kwalitatief goede producten te kopen voor weinig geld; mensen die graag op koopjesjacht gaan. Dat is het leuke aan winkelen bij Kruidvat: een gevarieerd assortiment, met aantrekkelijke aanbiedingen. De slogan "Steeds verrassend, altijd voordelig!" sluit ook hierbij perfect aan en staat centraal op de draagtas. Verder heb ik in het ontwerp gestreefd naar een niet te schreeuwend, maar wel opvallend beeld. De grote, klassieke portemonnaie doet denken aan de tijd van de gulden, "toen alles nog betaalbaar was". De boodschap is: bij Kruidvat is het nog altijd goed betaalbaar!

Ruim voor de sluitingsdatum -31 oktober 2005- stuurde ik deze twee ontwerpen in en ... ik heb er nooit meer iets van gehoord! Het is inmiddels januari geweest en ik heb nog steeds geen uitslag gelezen en geen nieuwe draagtas gezien. Het kan zijn dat ik iets gemist heb, dus ik schreef een mail naar Kruidvat. Gericht antwoord kreeg ik niet.
Het zat 'm waarschijnlijk in de kleine lettertjes "over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd..."

5 comments:

Anonymous said...

Hi Marjan
Die zien er goed uit die tassen, heb je ze al ingestuurd?
Dat zou wat zijn...

Ik zie alleen de foto's van het skieen niet, of had ik dat weer niet goed begrepen???

grtz Anouk

Marjan Brugmans said...

Ik heb een paar dagen geleden het servicenummer van het Kruidvat gebeld.
Wat blijkt, er zijn zoveel aanmeldingen dat de jury langer nodig heeft dan was gepland om de winnaar te kiezen.
De verwachting is dat de uitslag de eerste week van april bekend wordt gemaakt. Het is dus nog niet voorbij...

Marjan Brugmans said...

Laatste update:
In het magazine van Kruidvat (4 - 15 april) is de winnaar bekend gemaakt. Binnenkort zal dit ontwerp op de nieuwe draagtassen van het Kruidvat te zien zijn. En eh, mijn ontwerpen zijn het dus niet geworden, maar dat hadden jullie vast al wel begrepen.

Anonymous said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. Levulan acne therapy free cd mp3 player oreck air purifier Household appliance dayton Plotter pens hp Buy didrex in canada rockbox mp3 players library bookcase design Afroman ringtones Halifax and plastic and surgeons opinions for car alarms Seo marigot Hard drives work diet pills Windows command line mp3 player aa home insurance Cooking in electric roaster oven

Anonymous said...

Voor milieuvriendelijke en maatschappelijk verantwoord gemaakte draagtassen kun je uitstekend terecht bij Fair Bags: www.fairbags.nl. Misschien ook iets voor het Kruidvat?

archief

eXTReMe Tracker