over MB ontwerpt

My photo
Met de naam 'MB ontwerpt' heb ik uiting willen geven aan mijn ambitie in de grafische richting. Het is voor mij meer geworden dan vrije tijdsbesteding. 'MB ontwerpt' is als het ware een uitroep van enthousiasme en soms nog van verbazing: "hoera, Marjan ontwerpt!" Sinds december 2005 krijgt mijn weblog vorm en kleur. Wanneer je klikt op een afbeelding zie je in veel gevallen een wat grotere versie. Wil je meer zien, ga dan naar het archief, onderaan de pagina of klik rechts beneden op 'older posts'. Daar vind je ook links naar weblogs van anderen, bijvoorbeeld die van mijn partner, Wout. Voel je vrij om opmerkingen te plaatsen bij de posts. Dat doe je door onder de post op 'comments' te klikken. Ook kun je hier opmerkingen van anderen lezen. Kijk op je gemak rond en... ik zou het leuk vinden als je nog eens terug komt!

12.2.06

Adobe Illustrator

Adobe Illustrator is een tekenprogramma, dat veel wordt gebruikt in de grafische wereld. Tijdens een 9-daagse "Adobe CS" cursus bij Kreft Advies in Haarlem ben ik ingevoerd in de wereld van dit programma.
Bezier-handles, ankerpunten, pathfinder en het knipmasker zijn sindsdien gesneden koek! Nou ja, ik voel me er veel meer vertrouwd mee.
Van de drie Adobe CS programma's -Photoshop, Illustator en Indesign- gebruik ik Illustrator momenteel het vaakst en met heel veel plezier.

Nu Wout bezig is met een omvangrijke illustratie-opdracht heb ik mijn basisvaardigheden goed in praktijk kunnen brengen. Aan de hand van een aantal door hem getekende en ingescande schetsen heb ik voorbereidende werkzaamheden verricht voor de inkleuring.
Hier beneden zie je deze prenten in de voorvertoningsweergave, oftewel "appeltje Y", voor de Apple-liefhebber.
Ik vind het leuk om deze weergave te laten zien, omdat hierin goed te zien is hoe de inkleuring er 'achter de schermen' uitziet.
Houd Wout's blog in de gaten, want bij hem zie je een aantal uitgewerkte versies.



1 comment:

Anonymous said...

Wat een werk!
(dubbelop te vertalen)

Prachtig hoor,
:)

archief

eXTReMe Tracker