over MB ontwerpt

My photo
Met de naam 'MB ontwerpt' heb ik uiting willen geven aan mijn ambitie in de grafische richting. Het is voor mij meer geworden dan vrije tijdsbesteding. 'MB ontwerpt' is als het ware een uitroep van enthousiasme en soms nog van verbazing: "hoera, Marjan ontwerpt!" Sinds december 2005 krijgt mijn weblog vorm en kleur. Wanneer je klikt op een afbeelding zie je in veel gevallen een wat grotere versie. Wil je meer zien, ga dan naar het archief, onderaan de pagina of klik rechts beneden op 'older posts'. Daar vind je ook links naar weblogs van anderen, bijvoorbeeld die van mijn partner, Wout. Voel je vrij om opmerkingen te plaatsen bij de posts. Dat doe je door onder de post op 'comments' te klikken. Ook kun je hier opmerkingen van anderen lezen. Kijk op je gemak rond en... ik zou het leuk vinden als je nog eens terug komt!

4.11.06

Trouwjubileum

Mijn ouders zijn binnenkort 40 jaar getrouwd.
Voordat ik verder ga, wil ik allereerst opmerken dat ik de eerste vijf jaar van hun huwelijk gelukkig nog geen zin had om geboren te worden... en daarom ben ik nu nog geen 40 jaar oud. Jippie!

Enfin, mijn ouders vieren in januari 2007 hun 40-jarige bruiloft. Als enigskind hoef ik niet met broers of zussen in gesprek: ik mag de uitnodigingskaart gewoon lekker zelf maken. Er is natuurlijk wel een panel dat het ontwerp beoordeelt. 'De jury' bestaat in dit geval uit drie leden: mijn ouders en Wout. Wout is natuurlijk de voorzitter van de jury en voelt zich helemaal thuis in de rol van Henk-Jan.

Over het ontwerp:
Alom bekend is het vieren van een zilveren, gouden of diamanten bruiloft. Minder bekend is de benaming (in edelstenen) van een 40-jarig huwelijksfeest. Een zoektocht op internet leert dat dit een robijnen of smaragden bruiloft wordt genoemd.
Omdat een smaragd groen is en een robijn (diep)rood ging mijn voorkeur uit naar de robijn. Bij de viering van een huwelijksfeest van twee mensen, die veel van elkaar houden, hoort natuurlijk de kleur van de liefde!


Het eindresultaat:


En de twee pagina's los:



De kleur 'ruby red' in CMYK: 0-100-15-4. Illustraties in Illustrator CS en opmaak in Indesign CS. Prints laten maken bij Drukkerij Pasklaar in Sittard, inclusief schoonsnijden en rillen. De kwaliteit van het printwerk is uitstekend en de service nog beter! Kortom: weer een tevreden klant.

3 comments:

Wout Paulussen said...

En de jury is unaniem vol lof.
We maken er een feestje van.

Anonymous said...

En waarom benne wij niet uitgenodigd.
Nou ik hier weer, dunkt me dat menige uitgeverij dit kaartje (enigzins aangepast) graag in haar collectie zou willen opnemen.
Misschien moet je zelf een site starten waar mensen tegen betaling een kaart kunnen afhalen, ze bestaan al, dus duw je in die markt er tussen.

WIJ GELOVEN IN JE!!!!!!

Anonymous said...

Hi Marjan
Ik had de kaart al live gezien! en daarbij mijn complimenten ook al gegeven, hoop ik...
Heb je je speech ook al klaar??

Grtz Anouk

archief

eXTReMe Tracker