over MB ontwerpt

My photo
Met de naam 'MB ontwerpt' heb ik uiting willen geven aan mijn ambitie in de grafische richting. Het is voor mij meer geworden dan vrije tijdsbesteding. 'MB ontwerpt' is als het ware een uitroep van enthousiasme en soms nog van verbazing: "hoera, Marjan ontwerpt!" Sinds december 2005 krijgt mijn weblog vorm en kleur. Wanneer je klikt op een afbeelding zie je in veel gevallen een wat grotere versie. Wil je meer zien, ga dan naar het archief, onderaan de pagina of klik rechts beneden op 'older posts'. Daar vind je ook links naar weblogs van anderen, bijvoorbeeld die van mijn partner, Wout. Voel je vrij om opmerkingen te plaatsen bij de posts. Dat doe je door onder de post op 'comments' te klikken. Ook kun je hier opmerkingen van anderen lezen. Kijk op je gemak rond en... ik zou het leuk vinden als je nog eens terug komt!

25.8.06

Geboren: Tren!

De ooievaar heeft afgelopen week het derde zoontje bezorgd bij mijn goede vrienden Saskia en Joost. Ze hebben er weer een prachtig kindje bij dat gisteravond, toen ik hem in het ziekenhuis bewonderde, heel tevreden bij mama in haar armen lag. Een mooi ventje met de stoere naam Tren.
Gisteravond droeg hij een groen mutsje en groene kleertjes. En straks mag hij met zijn ouders naar huis, naar zijn kamertje met vooral groene kleuren.

De kleur groen was ook het uitgangspunt van zijn geboortekaartje.
Het tweede uitgangspunt was de boom, een levensboom, als symbool voor een gezond en lang leven. Het werd een perenboom, omdat er door de eeuwen en culturen heen perenbomen geplant werden bij de geboorte van een zoon.
Op de 'Delfts groene' tegeltjes op de voorkant van het geboortekaartje staan de drie fases, die kenmerkend zijn voor 'de geboorte' van het peertje; de bloesem, de vrucht en de volmaakte peer.





Met het oog op de privacy van het gezinnetje heb ik hun adresgegevens onleesbaar gemaakt. Wil je hen 'digitaal' feliciteren, laat dan een berichtje achter. Klik hiervoor op het woordje 'comments' onder deze post.
Ook kun je hier berichten van anderen lezen.

1 comment:

Anonymous said...

Hi Marjan

Leuk de uitleg, maakt het kaartje nog leuker!

groetjes Anouk

archief

eXTReMe Tracker