over MB ontwerpt

My photo
Met de naam 'MB ontwerpt' heb ik uiting willen geven aan mijn ambitie in de grafische richting. Het is voor mij meer geworden dan vrije tijdsbesteding. 'MB ontwerpt' is als het ware een uitroep van enthousiasme en soms nog van verbazing: "hoera, Marjan ontwerpt!" Sinds december 2005 krijgt mijn weblog vorm en kleur. Wanneer je klikt op een afbeelding zie je in veel gevallen een wat grotere versie. Wil je meer zien, ga dan naar het archief, onderaan de pagina of klik rechts beneden op 'older posts'. Daar vind je ook links naar weblogs van anderen, bijvoorbeeld die van mijn partner, Wout. Voel je vrij om opmerkingen te plaatsen bij de posts. Dat doe je door onder de post op 'comments' te klikken. Ook kun je hier opmerkingen van anderen lezen. Kijk op je gemak rond en... ik zou het leuk vinden als je nog eens terug komt!

18.5.06

Solliciteren als otter

Een grafisch bedrijf in Limburg plaatste in april een personeelsadvertentie in een regionaal dagblad met als titel: "We zijn en zoeken papiertijgers, die hun tanden erin zetten". Daarbij was een prachtige foto geplaatst van een tijger met zijn bek wagenwijd open, tanden bloot. Er werden drukkers, afwerkers en een "digitale duizendpoot" gezocht met wervende teksten als: "Bijt je van je af en ga je altijd voor het meest indrukwekkende resultaat? We willen je graag ontmoeten." en "Ben je hongerig naar een nieuwe uitdaging? Reageer snel."

Dat heb ik natuurlijk gedaan, want ik herken mezelf graag in zo'n pakkende tekst. Ik wil wel werken met enthousiaste collega's in een waarschijnlijk jong en energiek bedrijf!
Om aan te sluiten bij de sfeer van de advertentie solliciteerde ik als otter; Adobe otter. Ik begon mijn brief met:
"U zoekt papiertijgers en een digitale duizendpoot, maar wat dacht u van een Adobe otter? Ottertjes zijn boeiend, speels, leergierig en slim.
Deze Adobe otter wil haar interesse voor de digitale afdeling van uw bedrijf graag kenbaar maken."

Er naast plaatste ik een afbeelding van een otter, die ik in Illustrator maakte.


Je bent benieuwd naar het resultaat van deze sollicitatie? Uhm, nou ja, dat is dan wat minder enthousiast en energiek: ik heb nog steeds geen reactie gekregen. Ik heb inmiddels twee keer gebeld en dan wordt me verteld dat ze 'er' nog mee bezig zijn. Ik zal er dus nog een keer telefonisch mijn tanden in moeten zetten!

2 comments:

Marjan Brugmans said...

Update sollicitatieprocedure:
"Onze keuze is niet op u gevallen, veel succes bij het verder zoeken naar een voor u passende baan".
29 mei 2006

mrkdvsn said...

After reading this blog, I would like to demand more articles again and again. I am feeling myself as satisfy by got to know these all such information which never came to my knowledge. Please writer more.opleiding mediumschap

archief

eXTReMe Tracker