over MB ontwerpt

My photo
Met de naam 'MB ontwerpt' heb ik uiting willen geven aan mijn ambitie in de grafische richting. Het is voor mij meer geworden dan vrije tijdsbesteding. 'MB ontwerpt' is als het ware een uitroep van enthousiasme en soms nog van verbazing: "hoera, Marjan ontwerpt!" Sinds december 2005 krijgt mijn weblog vorm en kleur. Wanneer je klikt op een afbeelding zie je in veel gevallen een wat grotere versie. Wil je meer zien, ga dan naar het archief, onderaan de pagina of klik rechts beneden op 'older posts'. Daar vind je ook links naar weblogs van anderen, bijvoorbeeld die van mijn partner, Wout. Voel je vrij om opmerkingen te plaatsen bij de posts. Dat doe je door onder de post op 'comments' te klikken. Ook kun je hier opmerkingen van anderen lezen. Kijk op je gemak rond en... ik zou het leuk vinden als je nog eens terug komt!

1.1.06

De wedstrijden

Als beginnend grafisch vormgever vind ik het leuk om mee te doen aan wedstrijden. Je kunt lekker je gang gaan en bij de prijsuitreiking weet je of je inspanning succes heeft gehad. Familie en vrienden moeten het hierbij wel eens ontgelden; zij moeten er ernstig rekening mee houden dat ze soms 'gebruikt' kunnen worden!
Zie hieronder het verhaal van Joost, een goede vriend. Hij is leraar en prettig enthousiast over zijn vak. Toen ik in de krant de oproep zag: "redactie van krant zoekt de allerhipste leraar van Limburg", was mijn plannetje al gauw gemaakt.

Ik heb willen benadrukken dat hij niet 'super-hip' is in bijvoorbeeld kleding en gadgets, maar vooral dat hij 'hip van geest' is. Als docent filosofie en levensbeschouwing is dat laatste natuurlijk veel belangrijker. Het gaat per slot van rekening in het leven niet om materiele zaken, maar om het innerlijk.
Het resultaat? Uit 100 inzendingen werd hij genomineerd bij de laatste tien.
In een pagina-groot artikel in de krant stelde hij zichzelf vervolgens voor. Het liep behoorlijk uit de hand: zijn klas zorgde voor enthousiasme op school, proefwerken werden uitgesteld en met een touringbus kwamen de leerlingen naar de finale.



Via e-mail en sms werden wel duizend stemmen uitgebracht! Om het stemmen onder de aandacht te brengen maakte ik nog deze poster; deze werd rondgestuurd, op een WC-deur en ramen geplakt! Joost was wekenlang 'talk of the town' en onderging dit alles leidzaam.



De leerlingen liepen met hem weg en hij behaalde de meeste stemmen en punten van de jury: hij heeft gewonnen!
De hipste docent van Limburg, editie 2005, heet Joost Cellissen!

4 comments:

Maarten Janssens said...

Wow! Je gaat los! Hardstikke leuk om te lezen en inzichtelijk om te beseffen wat er achter die mysterieuze wervings-mailtjes zat.

Anonymous said...

Goed zo Marjan, het heeft even geduurd voordat je het zelf ook ondekt hebt.
Goede zaken hebben wat meer tijd nodig !!!
Jan

Anonymous said...

Lieve ontwerpster,

Over je reclamestunt van jouw vriend, er is al commentaar geweest in DDL op de "inhoud" van de genomineerde docenten. Wellicht een idee om daar eens naar te kijken en via een ingezonden stuk te reageren. Jij hebt het namelijk zoals ik kan zien wel over inhoud. De schrijver van het artikel was dus duidelijk niet goed geïnformeerd.

Over je tuin: prachtig! zeer stijlvol en to the point. Geen opsmuk, geen overtollige franje maar een mooi tuingevoel. Kan me wel voorstellen dat de jury zich bekocht voelde als de realiteit een hele naakte waarheid blijkt te zijn. Als reclamemaakster zul je daar dus wel voor moeten waken, als je stijgende verkoopcijfers nastreeft voor je klant.

Maar, al doende leert men en wie niet waagt zal sowieso nooit winnen!

gr. je collega Tacha

Anonymous said...

Beste Marjan,
Hierbij een kleine waarschuwing.... OP je visitekaartje even verder op je blog ben je uiterst behoedzaam te werk gegaan door je adres en telefoonnummer onleesbaar te maken. Deze gegevens zijn echter bijzonder makkelijk te achterhalen op je foto's voor de tuininzending. Ik neem aan dat je het op prijs stelt dat onverlaten niet zo gemakkelijk achter je adres komen. Verder zal ik het aan niemand doorvertellen.....
Weescht op uw hoede!

archief

eXTReMe Tracker